Villkor och info

VILLKOR OCH INFO

Du ska vara 18 år, för att få beställa från Sidenkompaniet. Under 18 år krävs målsmans godkännande. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.  Är du inloggad från Norge visas priserna utan moms. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella priser före och efter att beställningen är behandlad. Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Sidenkompaniet förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.

BETALSÄTT

Våra säkra och smidiga betalningar sköts av Klarna AB. Du kan välja att betala på flera olika sätt; via kontokort, faktura, delbetalning eller direkt via din internetbank. Sidenkompaniet sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort.

Fraktkostnad tillkommer.

LEVERANSER

Leveranstid

Vi skickar alla våra leveranser med Posten AB, som brev eller paket. Leveranstid: 2-4 arbetsdagar med reservation. Maximal leveranstid är 5 dagar. Vid försening kontaktas kunden för ny föreslagen leveranstid. Vid eventuell försening har kunden alltid rätt att häva sitt köp.

Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Outlösta paket/brev

Outlösta brev/paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För brev/paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst brev/paket på 200 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottaga det i retur. Posten AB förvarar ett outhämtat paket i 14 dagar sedan returneras det tillbaka till oss.

Brev

Försändelser upp till 2 kg skickas som brev till din hemadress, efter mottagen betalning. 

Postpaket

Försändelser över 2 kg skickas som paket med Posten AB till närmsta utlämningsställe till din hemadress. Du får en avi som du hämtar ut paketet med. Frakt till kommer med 70 SEK. (OBS! gäller ej Hempaket eller utlandspaket där en avgift på 180 SEK respektive 150 SEK debiteras)

Viktigt! Utanför EU (t ex Norge) betalar du ingen moms, men däremot betalar du en tullavgift.

LAGER

Alla varor som säljs på Sidenkompaniet finns på lager och levereras inom 2-4 dagar (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras manuellt och löpande. Vi reserverar oss för mindre avvikelser. Kunden kontaktas direkt via mail/telefon om varan ej kan levereras.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

ÅNGERRÄTT OCH BYTEN

Du har alltid öppet köp i 14 dagar enligt konsumentlagen, www.konsumentlagen.se. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, d.v.s. att den ej är använd och därmed befinner sig i väsentligt oförändrat skick. Eventuella förpackningar skall även bifogas. Vid retur bekostar du själv returfrakten.

Så snart vi mottagit din retur och inspekterat den, kontaktas du via mail. Återbetalningen till ditt betalkort sker samtidigt. Vid en eventuell felleverans kontaktar du oss direkt via mail och en retursedel skickas omedelbart till dig. Denna använder du vid din retur. Annan returkostnad ersätts inte. Du ansvarar för varan till dess den kommit tillbaka till Sidenkompaniet.

Du har ingen ångerrätt om varan pga sitt skick inte kan återlämnas. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten.

Byten

Du kan byta din vara mot en annan vara. Kontakta oss för Returblankett. Skicka blankett och vara till:

Sidenkompaniet Stockholm AB

Odengatan 33

11351 Stockholm

REKLAMATION

Önskar du reklamera en vara eller om en vara blivit felexpedierad, mailar du till info@sidenkompaniet.se. Ange ordernummer samt beskriv felets art. Vi återkommer med besked om varan finns inne på lager för byte.

Vid returen av din reklamation beskriver du felets art på ”Returblanketten” och sänder tillbaka varan till oss. Du kryssar även för rutan ”Reklamation”. När reklamationen ankommit oss, inspekteras den av Sidenkompaniet och vi kontaktar dig för vidare besked gällande reklamationen.

Sidenkompaniet står för returfrakten av reklamationen. Den nya varan skickas normalt inom 1 vecka efter det att vi mottagit din reklamation förutsatt att den finns i lager. Finns ej varan i lager återbetalas beloppet för artikeln till dig. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen: www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Sidenkompaniet Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

ÅTERBETALNING

Kortbetalning

Så snart din retur mottagits, inspekterats samt administrerats kontaktas du via mail och beloppet återförs till ditt betalkort.

UTLANDSBESTÄLLNING

För närvarande kan vi endast skicka varor inom Sverige via webbshopen.